Με λίγα λόγια
Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες του σχολείου μας, τη γειτονιά, την πόλη μας και ό,τι άλλο μας φανεί ενδιαφέρον. Καλή περιήγηση!
Προβολή έρευνας με θέμα την κακοποίηση ζώων.
Tην Τρίτη 25/11/2014, οι μαθητές των Γ΄, Δ΄και Ε΄ τάξεων του Σχολείου μας, προσκλήθηκαν από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, οι οποίοι υλοποιούν το πρόγραμμα «Φιλόζωος-Ζωόφιλος ή και τα δύο;», στην αίθουσα εκδηλώσεων, για να παρακολουθήσουν την προβολή ενημερωτικής εκπομπής, με θέμα, την κακοποίηση ζώων και ιδιαίτερα των κατοικίδιων.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν αλλά και σοκαρίστηκαν μερικές στιγμές, βλέποντας την σκληρή πραγματικότητα, μέσα από το ρεπορτάζ και τις συνεντεύξεις. Έμαθαν όμως τι σημαίνει κακοποίηση ζώου, από ποιους γίνεται, τι υποδηλώνει και πώς μπορεί αυτή να εξελιχθεί σε βία προς τα παιδιά και γενικά τους αδύναμους. Επίσης ενημερώθηκαν για την νέα νομοθεσία, πώς να αντιμετωπίζουν μια κακοποίηση ζώου και πού να απευθύνονται.
Μετά την προβολή, ακολούθησε συζήτηση, ακούστηκαν προσωπικές εμπειρίες μαθητών και όλοι υποσχέθηκαν, ότι δεν θα μένουν αδιάφοροι σε γεγονότα κακοποίησης αλλά θα απευθύνονται άμεσα στην αστυνομία, γιατί
«σώζοντας ένα ζώο δεν αλλάζεις τον κόσμο αλλά αλλάζει ο κόσμος για το συγκεκριμένο ζώο!».
Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο
Κείμενα/Φωτογραφίες: Γιώργος Κφ. (ΣΤ) Ένα απόγευμα, εγώ και η οικογένειά μου καθόμασταν στην βεράντα και ακούγαμε συνέχεια ένα θόρυβο μέσα από τα χόρτα. Ήμασταν περίεργοι και δεν ξέραμε τι ακριβώς ήταν. Μετά από λίγο βγήκα έξω από την βεράντα για να δω τι ήταν μέσα στο θάμνο αλλά τελικά το μόνο που έβλεπα ήταν κάτι μεγάλες πέτρες. Μετά από λίγη ώρα ξανά βγήκα να δω τι είναι αλλά αυτή τη φορά δεν υπήρχαν μόνο κάποιες πέτρες αλλά μια τεράστια χελώνα με ένα μεγάλο καβούκι. Αμέσως φώναξα την μαμά μου να έρθει να τη δει. Η χελώνα περπατούσε πολύ αργά.Υποθέσαμε ότι είχε μόλις ξυπνήσει από την χειμερινή νάρκη και έψαχνε τροφή για να φάει. Αυτή η μέρα θα μου μείνει αξέχαστη για δύο λόγους: πρώτον γιατί χελώνα δε βλέπεις και κάθε μέρα και δεύτερον γιατί λένε ότι η χελώνα φέρνει τύχη και χαρά. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΛΩΝΑ Η χελώνα (επιστ. ονομ. γένους Testudo ) είναι ερπετό. Οι χελώνες ζουν και σε εύκρατα και σε τροπικά κλίματα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των χελωνών είναι το καβούκι τους...
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία (3Δεκεμβρίου) παρουσιάστηκαν στα παιδιά διαφάνειες προκειμένου να γνωρίσουν όλες τις μορφές αναπηρίας. Συγχρόνως, παρακολούθησαν βίντεο με μελέτη περίπτωσης και διεξήχθη συζήτηση με απώτερο σκοπό τον προβληματισμό, την εξαγωγή συμπερασμάτων και εν τέλει την εφαρμογή στάσεων και αντιλήψεων αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού σε κάθε τι «διαφορετικό». Τέλος, αφού διαπιστώσαμε πως σε πολλά σχολικά βιβλία υπάρχουν εικόνες με το ελληνικό αλφάβητο των κωφών αλλά όχι με το αλφάβητο της γραφής Braille για άτομα με προβλήματα στην όραση, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα δικό μας αλφάβητο. Έτσι, χρησιμοποιήσαμε καπάκια από την ανακύκλωση και απεικονίσαμε «ανάγλυφα» τα γράμματα. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από https://www.teachingtherapy.com/2018/11/braille_21.html
Μία ακόμη δράση βιβλιοφιλίας πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα πριν τις Απόκριες από τα παιδιά των Α΄, Β΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων και του τμήματος ΖΕΠ. Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων διάβασαν στα μικρότερα παιδιά και δραματοποίησαν με μορφή παντομίμας το παραμύθι ο Αρλεκίνος της Ζωρζ Σαρή. Στη συνέχεια λειτούργησαν ως βοηθοί και βοήθησαν τα μικρότερα παιδιά να καταγράψουν στο "σώμα" του Αρλεκίνου λέξεις από το παραμύθι που τους έκαναν εντύπωση. Τέλος, έντυσαν με παλιά κομμάτια χαρτιού και σακούλες σκουπιδιών 4 μικρούς Αρλεκίνους. Την επόμενη μέρα τα παιδιά των Ε΄και Στ΄ τάξεων και οι μεγαλύτεροι μαθητές του τμήματος ΖΕΠ επανέλαβαν τη δράση ανάγνωσης με τα παιδιά του 4ου νηπιαγωγείου, μαζί με τα οποία έφτιαξαν και μικρές μαριονέτες - Αρλεκίνους. Διαβάστε τι έγραψε η Μ. Ν., μαθήτρια της Ε΄ τάξης και του τμήματος ΖΕΠ σχετικά με τις δράσεις. Οι δράσεις εντάσσονται στον άξονα "Σχολική διαρροή" της Αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.