Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Παιχνίδια παιδιών


  Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης, οι μαθητές της β΄ τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα της Αγωγής Υγείας: «παιχνίδια παιδιών».
O λόγος που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι συμβάλλει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών με τρόπο ευχάριστο και ψυχαγωγικό.Ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο να προσφέρει γνώσεις, αλλά και να δίνει ερεθίσματα προκειμένου ο μαθητής να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
Έχει διαπιστωθεί πως το παιδί που είναι σε θέση να εκφράζει τα συναισθήματά του, να επικοινωνεί και να επιλύει τα καθημερινά του προβλήματα, μπορεί να διοχετεύει την ενέργειά του σε δημιουργικές δραστηριότητες και δύσκολα πέφτει θύμα εξαρτήσεων κάθε είδους.

ΣΤΟΧΟΙ

  Με τα παιχνίδια αυτά δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να έρθουν αντιμέτωποι με διαφορετικές απόψεις .Έπειτα κλήθηκαν να επιλύσουν τις συγκρούσεις αυτές με τον εαυτό τους και τους άλλους. Ακόμη, ένας πολύ σημαντικός στόχος ήταν να αναπτύξουν ικανότητες επιλογής και λήψης αποφάσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων της καθημερινότητας.
  Μόνο κατακτώντας αυτονομία και υπευθυνότητα το παιδί μπορεί να προστατεύσει τον εαυτό του!.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

  Αρχικά διακρίνονται τρείς κατηγορίες συγκρούσεων: σύγκρουση διαπροσωπική, συναισθηματική, και γνωστική. Είναι προφανές ότι οι όψεις αυτές συνυπάρχουν σε όλες τις συγκρούσεις που βιώνει το άτομο.
ΣΤΑΔΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Τα παιδιά πήραν θέση απέναντι σε μια απλή κατάσταση σύγκρουσης είτε μεσα από ένα παιχνίδι είτε μέσω αφήγησης.
Β. ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τα παιδιά συνειδητοποίησαν τη σύγκρουση, ανακάλυψαν τις συνιστώσες της και επέλεξαν λύσεις για κάθε περίπτωση.
Γ.ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ. Με ερωτήσεις οδηγήθηκαν στο να καταλάβουν ότι παρόμοιες συγκρούσειες συμβαίνουν και κάτω από άλλες συνθήκες και κλήθηκαν να επιλέξουν λύσεις για τις συγκρούσεις αυτές.
Δ.ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ. Στην τελευταία φάση στόχος είναι η πορεία προς την αυτονομία. Οι μαθητές πλέον αξιοποιώντας τις γνώσεις τους, συνειδητοποιούν συγκρούσεις σε παρόμοιες συνθήκες και αναζητούν λύσεις.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

  Πρόκειται για μία σειρά δραστηριοτήτων.
Παράδειγμα:στην 1η δραστηριότητα (το σπίτι των ονείρων μου) οι μαθητές εκφράζονται καλλιτεχνικά, ζωγραφίζοντας.Ψηφίζουν το έργο που προτιμούν ενισχύοντας την κρίση τους.Στη 2η  κατανοούν το κείμενο (γλώσσα) .Μέσα από τη συζήτηση ενισχύεται η ικανότητα έκφρασης ιδεών (έκθεση).Τέλος με την 3η δραστηριότητα οι μαθητές εξασκούν τη μνήμη την  παρατηρητικότητα (γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος – πυραμίδα διατροφής) .Οι στόχοι του προγράμματος επετεύχθησαν σε ικανοποιητικό βαθμό, καθώς οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά με επιτυχία. δραστηριότητα, με αφορμή την αφήγηση,οι μαθητές

                                                                   Η δασκάλα της β΄ τάξης

Κάντε κλικ για να δείτε κάποιες από τις εργασίες των μαθητών
Φωτογραφίες του προγράμματος