Με λίγα λόγια

Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες του σχολείου μας, τη γειτονιά, την πόλη μας και ό,τι άλλο μας φανεί ενδιαφέρον. Καλή περιήγηση!

Συνέντευξη με τον συγγραφέα Κυριάκο Χαρίτο

Την Πρωταπριλιά με αφορμή την Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) τα παιδιά του Ε1 προσκαλέσαμε στη διαδικτυακή τάξη μας τον συγγραφέα κο Κυριάκο Χαρίτο. Τον καλέσαμε, επειδή έχουμε κάνει παραστάσεις με τα βιβλία του. Αρχικά συστηθήκαμε και συζητήσαμε για την καθημερινότητα και έπειτα αρχίσαμε τις ερωτήσεις:

-     Πόσο χρονών είστε, κύριε Χαρίτο;

-    Είμαι 43 χρονών.

 

-    Έχετε οικογένεια;

-    Δεν είμαι παντρεμένος αλλά έχω μητέρα, αδέλφια, ανίψια πολλούς φίλους και μια γάτα.

 

-    Εκτός από τη συγγραφή ασχολείστε και με κάποιο άλλο επάγγελμα;

-    Ναι, δουλεύω σε μια εταιρεία που διοργανώνει διάφορες εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Εγώ αναλαμβάνω το δημιουργικό κομμάτι, δηλαδή κάνω τη διακόσμηση, επιλέγω τα χρώματα, το θέμα, τα φώτα, γενικά όλα όσα αποτελούν ένα πάρτι.

 

-    Πώς είναι η ζωή ενός συγγραφέα;

-    Η ζωή ενός συγγραφέα δεν διαφέρει πολύ από των υπόλοιπων ανθρώπων. Είναι κανονική αν και, όταν γράφεις ένα μεγάλο βιβλίο, μπορεί να περνάς αρκετό χρόνο μόνος σου. Είναι ένα μοναχικό επάγγελμα σε αντίθεση με εκείνο του μάγειρα, για παράδειγμα, που δουλεύει με πολλά άτομα στην κουζίνα.

 

-    Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;

-    Έχω πολλούς αγαπημένους συγγραφείς αλλά αυτός που ξεχωρίζω είναι ο Ρώσος Ντοστογιέφσκι.

 

-    Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;

-    Είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω, αλλά θα επιλέξω τις «Μεγάλες Προσδοκίες» του Κάρολου Ντίκενς, ένα βιβλίο που έχει γυριστεί ταινία και σε σειρά.

 

-    Ποιο από τα βιβλία που έχετε γράψει αγαπάτε περισσότερο;

-    Μου κάνετε ακόμη μία δύσκολη ερώτηση. Θα έλεγα ότι αγαπάω ιδιαίτερα το «Τραγούδι του ύπνου». Η υπόθεση του βιβλίου μιλά για ένα παιδί που ψάχνει ένα τρόπο για να κοιμηθεί. Το ξεχωρίζω επειδή έχει εντυπωσιακή εικονογράφηση και είναι γραμμένο με ομοιοκαταληξία.

 

-    Πώς αποφασίσατε να  γίνετε συγγραφέας;

-    Δεν το αποφάσισα να γίνω συγγραφέας, δηλαδή από μικρός δεν έλεγα ότι θα γράφω βιβλία. Όμως κάποια στιγμή είχα κάποιες ιδέες τις οποίες έγραψα κι αποφάσισα να τις εκδώσω.

 

-    Είναι ευχάριστη η δουλειά του συγγραφέα ή δύσκολη και χρονοβόρα ;

-    Δεν είναι δύσκολη, γιατί αυτό που κάνεις είναι να βάλεις μια ιδέα που έχεις στο χαρτί. Δύσκολο είναι να δουλεύεις στην οικοδομή ή να είσαι συνέχεια έξω. Ο συγγραφέας έχει τον έλεγχο όλου του κόσμου του βιβλίου του από τον υπολογιστή. Χρονοβόρα μπορεί να είναι, όταν γράφεις ένα μεγάλο βιβλίο ή όταν περιμένεις να εκδοθεί. 

 

-    Πόσα βιβλία έχετε γράψει;

-    Έχω γράψει 5 και περιμένω να εκδοθούν άλλα δύο.

 

-    Από πού εμπνέεστε τα βιβλία σας;

-    Έλα ντε! Ποιος το ξέρει; Κάποιος μπορεί να πει μια λέξη ή να γίνει ένα λάθος κι από εκεί να δημιουργηθεί ένα αστείο και να γίνει η ιδέα ενός βιβλίου. Η καθημερινότητα μπορεί να δώσει τις ιδέες. Άρα δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πηγή έμπνευσης εκτός από τη φαντασία.

 

-    Ποιο ήταν το πρώτο σας βιβλίο και πώς σκεφτήκατε το θέμα του;

-    Το πρώτο μου βιβλίο ήταν ο Κόμης Μελονομακαρόνης και ο Φον Κουραμπιές. Το εμπνεύστηκα, όταν σκεφτόμουν ότι ήθελα να κάνω κάτι σαν χριστουγεννιάτικη παράσταση, σε ένα χώρο όπως ένα εμπορικό κέντρο, για παιδιά. Ήθελα να μοιάζει με τον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα», στο οποίο πρωταγωνιστούν δύο εχθρικές οικογένειες. Τελικά αποφάσισα αυτό να γίνει βιβλίο και οι δύο εχθροί να γίνονται φίλοι. Διάλεξα τα γλυκά για πρωταγωνιστές, επειδή είμαι λιχούδης.

 

 

-    Το γράψιμο σας αφήνει καθόλου χρόνο για διασκέδαση;

Φυσικά και αφήνει χρόνο. Προσωπικά γράφω στον ελεύθερο χρόνο μου. Εξάλλου τα βιβλία για παιδιά έχουν μικρή έκταση και έτσι ένα παιδικό βιβλίο μπορεί να τελειώσει γρήγορα.

 

-    Προτιμάτε να γράφετε βιβλία για παιδιά ή για ενήλικες;

Μέχρι τώρα έχω γράψει μόνο ένα ποιητικό έργο για ενήλικες. Ωστόσο, κάθε σκέψη που μπορεί να έχω δεν ταιριάζει σε όλες τις ηλικίες. Ανάλογα τι θέλω να πω θα επιλέξω σε ποια ηλικία θα απευθυνθεί το βιβλίο. Άρα δεν έχει να κάνει με προτίμηση αλλά από το περιεχόμενο του βιβλίου.

 

-    Έχετε απογοητευτεί ποτέ από κάποιο βιβλίο σας; Αν ναι, πώς νιώσατε;

Δεν έχω απογοητευτεί από τον τρόπο που έχω γράψει ένα βιβλίο. Μπορεί ένα βιβλίο να μην έχει αγαπηθεί τόσο πολύ από τον κόσμο ή να μην έχει προωθηθεί. Αυτό σίγουρα με στενοχωρεί, όμως, το ίδιο το βιβλίο δεν με απογοητεύει.

 

-    Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω, θα κάνατε κάτι άλλο στην ζωή σας;

Θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο να εκφράζεται και πάντα θα βρίσκει ποιος είναι αυτός ο τρόπος. Εγώ έχω βρει τον τρόπο να εκφράζομαι μέσα από το γράψιμο.  

 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια χελώνα στο σπίτι μου!

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

«αρχή…ΖΩ!» «Παροχή σχολικών ειδών στους μαθητές - μέλη οικογενειών με οικογενειακό εισόδημα κάτω από το όριο φτώχειας, που έχουν εγγραφεί στην Α’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων