Με λίγα λόγια

Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες του σχολείου μας, τη γειτονιά, την πόλη μας και ό,τι άλλο μας φανεί ενδιαφέρον. Καλή περιήγηση!

Νοιάζομαι και Δρω - Συνέντευξη της αρχαιολόγου κας Καραπασχαλίδου από τους μαθητές της Α΄και Δ΄ τάξης

 Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε η κα Καραπασχαλίδου στους μαθητές του σχολείου μας, μετά την ομιλία - παρουσίασή της σχετικά με την ιστορία της γειτονιάς μας, όπως την κατέγραψαν τα παιδιά.



-          Πώς αποφασίσατε να γίνετε αρχαιολόγος;
Ήταν κάτι που μου άρεσε από μικρή. Διάβαζα βιβλία και έβλεπα σχετικές φωτογραφίες με το επάγγελμα. Μάλιστα ο αδερφός μου, επειδή ήξερε την αγάπη μου μου έφτιαχνε στον κήπο χώρους ανασκαφών.

-          Πόσα χρόνια είστε αρχαιολόγος;
Είμαι στην υπηρεσία από το 1975.

-          Η δουλειά σας σας εμποδίζει στην καθημερινή σας ζωή;
Κάποιες φορές χρειάζεται να λείπεις ώρες στην υπηρεσία ή να αφιερώνεις όλο τον προσωπικό σου χρόνο, αλλά επειδή η αγάπη μου για την αρχαιολογία είναι πολύ μεγάλη δεν με εμπόδισε στην καθημερινότητά μου.


-          Σας αρέσει αυτή η δουλειά;
Μου αρέσει  πάρα πολύ, γιατί με κάνει ευτυχισμένη.

-          Έχετε κάνει ανασκαφές σε άλλες περιοχές εκτός από τη Χαλκίδα;
Κυρίως στην περιοχή της Βοιωτίας, στη Θήβα.


-          Πόσο καιρό διαρκεί μία ανασκαφή;
Ανάλογα πόσο μεγάλος είναι ο χώρος της ανασκαφής. Μπορεί να διαρκέσει από μερικές εβδομάδες έως χρόνια.


-          Πώς αποφασίζετε πού θα κάνετε μια ανασκαφή;
Μπορεί να γίνει τυχαία, όπως στη γειτονιά σας, που βρέθηκαν τα κτίρια όταν χτίζονταν καινούργια σπίτια. Μπορεί, επίσης, να αναφέρεται ο χώρος σε κάποιες πηγές.


-          Ποια είναι τα εργαλεία ενός αρχαιολόγου;
Πρώτα από όλα τα βιβλία και τα χαρτιά του. Κάθε αρχαιολόγος έχει και το ημερολόγιο της ανασκαφής, για να καταγράφει την πορεία του έργου του. Έπειτα οι εργάτες χρησιμοποιούν φτυάρια, κασμάδες, σκαλιστήρια. Χρήσιμα είναι, επίσης, μαχαιράκια γεωμετρικά όργανα και πινελάκια για το καθάρισμα.  Το πιο σημαντικό εργαλείο, όμως, είναι η αγάπη για τη δουλειά σου. 

-          Μετά από μία ανασκαφή, πού πηγαίνουν τα αντικείμενα; Μπορεί να τα πάρει κάποιος σπίτι του;
Τα αντικείμενα πηγαίνουν στα μουσεία, γιατί ανήκουν σε όλους τους Έλληνες. Είναι παράνομο να πάρει κάποιος ευρήματα στο σπίτι του.

-          Τι βρισκόταν στη θέση του σχολείου μας  τα αρχαία χρόνια;
Σύμφωνα με τα ευρήματα φαίνεται να ήταν αποθήκες εμπορευματικού χαρακτήρα;


-          Πού βρίσκονται τα ευρήματα από τις ανασκαφές του σχολείου μας;
Ορισμένα από τα ψηφιδωτά που βρέθηκαν στην περιοχή γύρω από το σχολείο μεταφέρθηκαν στις αποθήκες του μουσείου της Ερέτριας.




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια χελώνα στο σπίτι μου!

Βραβείο στο Διαγωνισμό STAR Κεντρικής Ελλάδας

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024