Με λίγα λόγια
Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες του σχολείου μας, τη γειτονιά, την πόλη μας και ό,τι άλλο μας φανεί ενδιαφέρον. Καλή περιήγηση!
Ο Θησαυρός του Κοντορεβιθούλη (Πρόσθεση μονοψηφίων με τη μέθοδο της υπέρβασης της δεκάδας)
Οι μαθητές της Α΄τάξης στο μάθημα των μαθηματικών έπαιξαν ένα παιχνίδι βασισμένο στο παραμύθι του Κοντορεβιθούλη.
Ο Κοντορεβιθούλης ψάχνει να βρει το θησαυρό τού γίγαντα και αφήνει στο πέτρινο μονοπάτι με τους αριθμούς κυβάκια, ώστε να μην χαθεί. Κάθε φορά ο θησαυρός είναι κρυμμένος κάτω από τον αριθμό που απαντάει σε ένα αίνιγμα. Για να λ
ύσει το αίνιγμα αυτό χρησιμοποιεί ένα κόλπο: Προσπαθεί να φτάσει στην πετρούλα του 10.
1ο επίπεδο: Βιωματική προσέγγιση
Οι μαθητές στο προαύλιο σχεδιάζουν ένα μονοπάτι με τους αριθμούς από το 1 -20. Έπειτα καθένας γίνεται Κοντορεβιθούλης και ψάχνει να βρει που είναι ο θησαυρός.
Παράδειγμα: Στο 6+8 θα βρω το θησαυρό! (αίνιγμα)
Ο Κοντορεβιθούλης στέκεται στο 6 και παίρνει στο χέρι του 8 κυβάκια. Λέει:" Για να φτάσω στο 10 πρέπει να κάνω 4 βήματα". Σε κάθε βήμα αφήνει ένα κυβάκι. Όταν φτάσει στο 10 ρωτάει τους συμμαθητές του: "Πόσα κυβάκια μου έμειναν;" και εκείνοι κάνουν την πράξη
8-4 = 4.
Άρα ο Κοντορεβιθούλης πρέπει να κάνει ακόμη 4 βήματα και βρίσκει το θησαυρό στο 14.
Μετά από μερικά παραδείγματα οι μαθητές καλούνται να γράψουν στα τετράδιά τους την πράξη και να κάνουν υποθέσεις για το αποτέλεσμα πριν ο Κοντορεβιθούλης λύσει με τον παραπάνω τρόπο το αίνιγμα.
2ο επίπεδο:
Οι μαθητές επαναλαμβάνουν τη διαδικασία της προηγούμενης μέρας μόνο που τώρα ο Κοντορεβιθούλης βρίσκεται στον υπολογιστή και οι μαθητές τον βοηθούν να λύσει τα αινίγματά του.
3ο επίπεδο:
Οι μαθητές λύνουν μόνοι τους πράξεις της μορφής ν+α όπου ν,α μονοψήφιοι και το αποτέλεσμα της πράξης είναι μεγαλύτερο της δεκάδας. Χρησιμοποιούν την αριθμογραμμή και επαναλαμβάνουν νοερά τα βήματα του Κοντορεβιθούλη.
Δείτε την παρουσίαση του 2ου επιπέδου
Φωτογραφίες του μαθήματος
Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο
Κείμενα/Φωτογραφίες: Γιώργος Κφ. (ΣΤ) Ένα απόγευμα, εγώ και η οικογένειά μου καθόμασταν στην βεράντα και ακούγαμε συνέχεια ένα θόρυβο μέσα από τα χόρτα. Ήμασταν περίεργοι και δεν ξέραμε τι ακριβώς ήταν. Μετά από λίγο βγήκα έξω από την βεράντα για να δω τι ήταν μέσα στο θάμνο αλλά τελικά το μόνο που έβλεπα ήταν κάτι μεγάλες πέτρες. Μετά από λίγη ώρα ξανά βγήκα να δω τι είναι αλλά αυτή τη φορά δεν υπήρχαν μόνο κάποιες πέτρες αλλά μια τεράστια χελώνα με ένα μεγάλο καβούκι. Αμέσως φώναξα την μαμά μου να έρθει να τη δει. Η χελώνα περπατούσε πολύ αργά.Υποθέσαμε ότι είχε μόλις ξυπνήσει από την χειμερινή νάρκη και έψαχνε τροφή για να φάει. Αυτή η μέρα θα μου μείνει αξέχαστη για δύο λόγους: πρώτον γιατί χελώνα δε βλέπεις και κάθε μέρα και δεύτερον γιατί λένε ότι η χελώνα φέρνει τύχη και χαρά. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΛΩΝΑ Η χελώνα (επιστ. ονομ. γένους Testudo ) είναι ερπετό. Οι χελώνες ζουν και σε εύκρατα και σε τροπικά κλίματα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των χελωνών είναι το καβούκι τους...
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία (3Δεκεμβρίου) παρουσιάστηκαν στα παιδιά διαφάνειες προκειμένου να γνωρίσουν όλες τις μορφές αναπηρίας. Συγχρόνως, παρακολούθησαν βίντεο με μελέτη περίπτωσης και διεξήχθη συζήτηση με απώτερο σκοπό τον προβληματισμό, την εξαγωγή συμπερασμάτων και εν τέλει την εφαρμογή στάσεων και αντιλήψεων αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού σε κάθε τι «διαφορετικό». Τέλος, αφού διαπιστώσαμε πως σε πολλά σχολικά βιβλία υπάρχουν εικόνες με το ελληνικό αλφάβητο των κωφών αλλά όχι με το αλφάβητο της γραφής Braille για άτομα με προβλήματα στην όραση, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα δικό μας αλφάβητο. Έτσι, χρησιμοποιήσαμε καπάκια από την ανακύκλωση και απεικονίσαμε «ανάγλυφα» τα γράμματα. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από https://www.teachingtherapy.com/2018/11/braille_21.html
Μία ακόμη δράση βιβλιοφιλίας πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα πριν τις Απόκριες από τα παιδιά των Α΄, Β΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων και του τμήματος ΖΕΠ. Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων διάβασαν στα μικρότερα παιδιά και δραματοποίησαν με μορφή παντομίμας το παραμύθι ο Αρλεκίνος της Ζωρζ Σαρή. Στη συνέχεια λειτούργησαν ως βοηθοί και βοήθησαν τα μικρότερα παιδιά να καταγράψουν στο "σώμα" του Αρλεκίνου λέξεις από το παραμύθι που τους έκαναν εντύπωση. Τέλος, έντυσαν με παλιά κομμάτια χαρτιού και σακούλες σκουπιδιών 4 μικρούς Αρλεκίνους. Την επόμενη μέρα τα παιδιά των Ε΄και Στ΄ τάξεων και οι μεγαλύτεροι μαθητές του τμήματος ΖΕΠ επανέλαβαν τη δράση ανάγνωσης με τα παιδιά του 4ου νηπιαγωγείου, μαζί με τα οποία έφτιαξαν και μικρές μαριονέτες - Αρλεκίνους. Διαβάστε τι έγραψε η Μ. Ν., μαθήτρια της Ε΄ τάξης και του τμήματος ΖΕΠ σχετικά με τις δράσεις. Οι δράσεις εντάσσονται στον άξονα "Σχολική διαρροή" της Αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.