Με λίγα λόγια
Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες του σχολείου μας, τη γειτονιά, την πόλη μας και ό,τι άλλο μας φανεί ενδιαφέρον. Καλή περιήγηση!
Ο Θησαυρός του Κοντορεβιθούλη (Πρόσθεση μονοψηφίων με τη μέθοδο της υπέρβασης της δεκάδας)
Οι μαθητές της Α΄τάξης στο μάθημα των μαθηματικών έπαιξαν ένα παιχνίδι βασισμένο στο παραμύθι του Κοντορεβιθούλη.
Ο Κοντορεβιθούλης ψάχνει να βρει το θησαυρό τού γίγαντα και αφήνει στο πέτρινο μονοπάτι με τους αριθμούς κυβάκια, ώστε να μην χαθεί. Κάθε φορά ο θησαυρός είναι κρυμμένος κάτω από τον αριθμό που απαντάει σε ένα αίνιγμα. Για να λ
ύσει το αίνιγμα αυτό χρησιμοποιεί ένα κόλπο: Προσπαθεί να φτάσει στην πετρούλα του 10.
1ο επίπεδο: Βιωματική προσέγγιση
Οι μαθητές στο προαύλιο σχεδιάζουν ένα μονοπάτι με τους αριθμούς από το 1 -20. Έπειτα καθένας γίνεται Κοντορεβιθούλης και ψάχνει να βρει που είναι ο θησαυρός.
Παράδειγμα: Στο 6+8 θα βρω το θησαυρό! (αίνιγμα)
Ο Κοντορεβιθούλης στέκεται στο 6 και παίρνει στο χέρι του 8 κυβάκια. Λέει:" Για να φτάσω στο 10 πρέπει να κάνω 4 βήματα". Σε κάθε βήμα αφήνει ένα κυβάκι. Όταν φτάσει στο 10 ρωτάει τους συμμαθητές του: "Πόσα κυβάκια μου έμειναν;" και εκείνοι κάνουν την πράξη
8-4 = 4.
Άρα ο Κοντορεβιθούλης πρέπει να κάνει ακόμη 4 βήματα και βρίσκει το θησαυρό στο 14.
Μετά από μερικά παραδείγματα οι μαθητές καλούνται να γράψουν στα τετράδιά τους την πράξη και να κάνουν υποθέσεις για το αποτέλεσμα πριν ο Κοντορεβιθούλης λύσει με τον παραπάνω τρόπο το αίνιγμα.
2ο επίπεδο:
Οι μαθητές επαναλαμβάνουν τη διαδικασία της προηγούμενης μέρας μόνο που τώρα ο Κοντορεβιθούλης βρίσκεται στον υπολογιστή και οι μαθητές τον βοηθούν να λύσει τα αινίγματά του.
3ο επίπεδο:
Οι μαθητές λύνουν μόνοι τους πράξεις της μορφής ν+α όπου ν,α μονοψήφιοι και το αποτέλεσμα της πράξης είναι μεγαλύτερο της δεκάδας. Χρησιμοποιούν την αριθμογραμμή και επαναλαμβάνουν νοερά τα βήματα του Κοντορεβιθούλη.
Δείτε την παρουσίαση του 2ου επιπέδου
Φωτογραφίες του μαθήματος
Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο
Κείμενα/Φωτογραφίες: Γιώργος Κφ. (ΣΤ) Ένα απόγευμα, εγώ και η οικογένειά μου καθόμασταν στην βεράντα και ακούγαμε συνέχεια ένα θόρυβο μέσα από τα χόρτα. Ήμασταν περίεργοι και δεν ξέραμε τι ακριβώς ήταν. Μετά από λίγο βγήκα έξω από την βεράντα για να δω τι ήταν μέσα στο θάμνο αλλά τελικά το μόνο που έβλεπα ήταν κάτι μεγάλες πέτρες. Μετά από λίγη ώρα ξανά βγήκα να δω τι είναι αλλά αυτή τη φορά δεν υπήρχαν μόνο κάποιες πέτρες αλλά μια τεράστια χελώνα με ένα μεγάλο καβούκι. Αμέσως φώναξα την μαμά μου να έρθει να τη δει. Η χελώνα περπατούσε πολύ αργά.Υποθέσαμε ότι είχε μόλις ξυπνήσει από την χειμερινή νάρκη και έψαχνε τροφή για να φάει. Αυτή η μέρα θα μου μείνει αξέχαστη για δύο λόγους: πρώτον γιατί χελώνα δε βλέπεις και κάθε μέρα και δεύτερον γιατί λένε ότι η χελώνα φέρνει τύχη και χαρά. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΛΩΝΑ Η χελώνα (επιστ. ονομ. γένους Testudo ) είναι ερπετό. Οι χελώνες ζουν και σε εύκρατα και σε τροπικά κλίματα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των χελωνών είναι το καβούκι τους...
· Προθεσμία υποβολής αιτήσεων : από την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023 έως τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023 · Η μερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου Αριθμού Προτεραιότητας στα Πρότυπα και τα Εκκλησιαστικά Σχολεία, η Παρασκευή 28 Απριλίου 2023 και · Ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα και Εκκλησιαστικά Σχολεία το Σάββατο 29 Απριλίου 2023. 1 . Για την εισαγωγή των μαθητών σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικό Σχολείο (Ε.Σ.), οι γονείς ή κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών ή έχει εξουσιοδοτηθεί νομίμως υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση στο «Σύστημα Υποβολής Αιτήσεων μαθητών σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. και Εκκλησιαστικά Σχολεία (Σ.Υ.Α.) », το οποίο έχει αναπτυχθεί από τη Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων και Πει...
Η 2 Απριλίου έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό και παράλληλα μέρα παιδικού βιβλίο. Τα παιδιά της Ε΄και της Στ΄ τάξης τίμησαν αυτές τις μέρες με δύο δράσεις. Αφού παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος και συζήτησαν με τις δασκάλες τους για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα που ανήκουν σε αυτή, οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης έκαναν μια ενημερωτική παρουσίαση. Στη συνέχεια διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο "Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα" του Μαρκ Χάντον και μέσα από τον λόγο του ήρωα προσπάθησαν να ανιχνεύσουν τις δυσκολίες στην καθημερινότητα των ατόμων στο φάσμα αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε η κοινωνία να διευκολύνει τη συμπερίληψή τους. Τέλος, δημιούργησαν μπλουζάκια διάδοσης του βασικού μηνύματος "Αποδοχή" Φωτογραφίες Οι δράσεις σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο του Ενεργού πολίτη (Στ΄ τάξη), του εργαστηρίου Βιβλιοφιλίας και Δημιουργικής γραφής (Ε΄ τάξη) και του άξονα αυτοαξιολό...